jeinarsson skrev:
Ja, alltså, den befintliga mjukvarustacken är ju ett enda stort spaghetti-hack (inget konstigt med tanke på formerna det har växt fram under). Jag antar att Slic3r spottar ur GCode som Replicator kan använda, om man importerar rätt start- och slutblock från RepG? Detta är i alla fall något jag kommer undersöka..J
Jag har använt Slic3r till min Makerbot, det har hänt lite sen dess och det är nu ännu enklare om man vill skapa en kod som ex Replicator förstår. Precis som du säger så tar du start och slutkoden från ReplicatorG på din dator och sätter in på respektive angiven plats i Slic3r. Gå igenom alla val i Slic3r och justera efter din skrivare. Det finns en del att välja på men det är trots allt lättare att förstå än Skeinforge (tycker ialla fall jag). Man väljer även en profil för att skapa kod till Makerbot i Slic3r.
Här finns en guide som bekriver Slic3r och dess inställningar ganska bra, men då Slic3r utvecklas i snabb takt så ser det inte ut som i senaste versionen, men dock så kan det vara nyttigt att läsa för att lära sig ett och annat om tekniken. Rekommenderas!
Länk:
http://richrap.blogspot.se/2012/01/slic3r-is-nicer-part-1-settings-and.htmlSlic3r är sanslöst snabbt på att generera kod, man ska dock komma ihåg att Skeinforge tar hänsyn till långt mer parametrar än Slic3r så det kan väl ha lite med det att göra.
Jag har inte lyckats få till något resultat som är av nån högre kvalitet men jag har inte lagt ner så mycket tid på det heller. Mitt största problem är att jag inte får extruderna att "backa" när det behövs så det blir en massa trådar med plast där jag inte vill ha dom.
Det skulle vara kul om dom som får stil på Slic3r till Makerbot ville dela med sig av sina konfigurationsfiler.