Hej! Nu tänkte jag köra igån med lite tävlingar här eftersom det verkar efterfrågas. Börjar med en relativt straight-forward uppgift, så att även nybörjare kan vara med, men även den enklaste scenen kan göras riktigt snygg. Jag hoppas att nu när jag lagt ner tid på detta så är det många som kommer att delta! Och om detta funkar bra kommer jag att fortsätta posta tävlingar, så peppa varandra att delta nu! :)
epiChallenge 01 – "Energy Drink" - WIP TrådenDesign & Render DEADLINE 2011-04-30, En månad från och med idag.När jag var liten samlade jag på energidrycksburkar, fick väl ihop ett 30-tal olika innan jag la av. Idag finns det hundratals olika energidrycker och de många är riktigt snygga och kreativa!
Tävlingen går ut på att hitta på en ny energidryck, designa burken och göra en så professionell reklambild som möjligt.
Jag har modelerat burken och den finns här:
energyDrink.obj,
energyDrink.ma(högerklick --> "Spara länk som...")
Polycount: 934 Quads. (i bilden under är den smoothad en gång)
Regler:SkapandeprocessenDu får använda vilken mjukvara som helst.
Du får texturera och ljussätta och rendera hur du vill.
Du får använda HDRI maps och IBL.
Du får göra en normalmap och/eller bumpmap.
Du får(bör) smootha modellen.
Du får ändra på modellens UV om det behövs.
Du får använda photoshop (el. liknande) för att tweaka bilden och lägga till saker.
Du får använda fotografier av allt utom burken för att skapa din reklambild, men det ska framgå i din breakdown.
Du får modelera vattendroppar/kondens, ett glas, isbitar eller övrigt för att kompletera produktrenderingen, så länge fokuset i bilden är din energidryck.
Du måste inte göra en "energidryck" utan kan göra champagne eller kaffe eller whatever, så länge burken har den klassiska "energidrycksformen".
-
Du får inte göra en störig bakgrundsmiljö, tänk att det ska vara som ett studiofotografi.
Du får inte ändra på modellens topologi. Men det är tillåtet att deformera burken för att till exempel göra en cartoonig bend, eller knögla till den.
Du får inte kopiera ett existerande märke, detta är en designtävling och går delvis ut på att hitta på en egen design.
Du får inte creditera dig modeleringen om du visar din bild någon annan stans. Om du vill kan du skriva att jag har modelerat (Erik Skoglund), eller bara inte skriva nånting alls.
BidragWIP bilder postas i den här tråden.
Ditt färdiga bidrag ska skickas till:
challenge@nephrine.comÄmne: EnergyDrink - "Ditt Användarnamn på Animate"skriv vilka program du har använt för att skapa bilden!Ditt bidrag ska bestå av 2 bilder, en färdig bild och en breakdown.
Bilderna ska vara minst 1280px max 1920px breda för liggande bilder. Om du gör bilden i stående format så är det 1280px bredd som gäller. Du väljer själv aspect.
Du måste göra en breakdown-bild, men det är upp till dig vad du vill visa där. Förslagsvis det som gör just din bild unik. Har du ritat till saker i photoshop eller använt fotografier ska du visa det.
Du äger rättigheterna till din bild, om någon vill använda den i annat sammanhang än denna tävling måste de kontakta dig personligen.
VinnareNär deadlinen är nådd kommer
jag att posta en ny tråd/poll med de färdiga bilderna.
Vinnaren avgörs i en omröstning här på forumet som pågår
en vecka efter deadlinen.
De som röstar kommer att bli ombedda att ta hänsyn till det färdiga resultatet, din unika design samt hur tekniskt kreativ du har varit (vilket ska synas i breakdown bilden).
1a pris får sin enegidryck utskriven på 3D skrivare, 2an och 3an får give-aways från Creative Tools.
info ang. 3D utskriften hänvisas till
Paulo Kiefe.
Obs! För att vara med i omröstningen och ha en chans att vinna måste du
skriva ditt användarnamn i ämnesraden på mailet med bilderna som du skickar in!
Lycka till!
Mvh
Epi